SOLUCIONS DE COMUNICACIÓ#5 10 consells per incorporar un nou membre a l’equip

Segurament has passat ja per l’experiència d’anar a treballar per primer cop i també les successives incorporacions a noves empreses o nous departaments. Com et vas sentir? Els canvis sempre ens generen certa inquietud i trobar una cara amable i una ma estesa ens facilita molt les coses. L’experiència pot ser molt positiva si un se sent benvingut.  

Avui et proposo que et posis el barret d’amfitrió i pensis com seria la millor manera de rebre i afegir a l’equip una nova incorporació. Tant si ets el seu responsable com si ets un company, les teves habilitats de relació facilitaran les coses a la nova persona i a tot l’equip. Aquí us deixo alguns consells per fer una bona acollida laboral i personal al nou fitxatge.

 

  1. Cordialitat i obertura. El llenguatge corporal diu molt de la teva predisposició a ajudar. Una bona encaixada de mans, un gran somriure, mirar als ulls, un to de veu alegre i jovial i alguna paraula amable o una broma (de bon gust, és clar) són el kit bàsic de benvinguda.
  2.  Parla-li en positiu. No siguis aixafaguitarres. Parla-li bé de companys, clients, tasques i tot allò que es trobarà. Si hi ha aspectes negatius els anirà descobrint, no pateixis. Però és millor que ho valori pel seu compte. Posa-li fàcil i anima-la.
  3.  Compte amb la inspecció ocular. No podem evitar-ho, necessitem fer un repàs de dalt a baix a qualsevol que entra en el nostre camp visual, especialment si és novetat. En un segon hem jutjat el seu aspecte, calibrat el seu tarannà i valorat el grau de confiança que mereix. Però si ens ho fan a nosaltres, no ens agrada gens. Procura evitar aquest examen descarat i deixa els prejudicis de banda. Fes-li una rebuda amb tota la il·lusió i pensant que és una bona professional i una gran persona. Per què no hauria de ser així?
  4.  No tafanegis en la seva vida privada ni en la seva feina anterior. Es tracta d’ajudar i de fer-la sentir com a casa, no d’assabentar-te de com l’han seleccionat, de les seves feines anteriors, de quant cobrarà o de si té parella. Discreció i prudència. Ningú vol sentir-se interrogat. Ja hi haurà temps de sobres per anar-se coneixent. Pensa que hi ha persones que no volen parlar de la seva vida privada.
  5.  Interessa’t pels seus gustos i preferències, i fes tot el que puguis perquè se senti còmoda. I també mostra interès per com li va durant la primera jornada i els dies següents.
  6.  Presenta-la al grup i a altres superiors no directes. Si ningú ho ha fet anteriorment, presenta-la a companys d’altres seccions i departaments quan hi hagi ocasió. Això facilitarà la seva integració.
  7.  Ofereix-li el teu suport. Ja siguin coneixements, material, dades… fes-li saber com pot contactar amb tu si ho necessita. I en cas que ho faci, ajuda-la.
  8.  Integra-la en l’equip. Compta amb ella des del primer dia per a les activitats informals del grup, ja sigui a l’hora de l’esmorzar o del dinar, el trajecte de tornada a casa, en celebrar un aniversari o en organitzar un partit de futbol.
  9.  Dona-li informació sobre l’empresa però no li diguis com ha de fer les coses si no t’han donat aquesta responsabilitat. Segurament té experiència en un lloc similar o ja li han donat instruccions.
  10. Para atenció als seus senyals de preocupació. Si mostra desorientació pel que fa a l’espai i les tasques, o es queda apartada de la resta de companys, entre tots hem de recordar que és allà i ajudar-la. És una mostra de generositat facilitar-li les tasques i les relacions.

 

Pren nota: ser professional implica cuidar el tracte personal. Oferir una bona acollida als teus nous companys de feina contribuirà a tenir equips més eficaços, un millor ambient i unes bones relacions socials en un entorn on passes un terç de la teva vida.