Presento a Mèxic la Responsabilitat Comunicativa Personal del Directiu

 

Demà divendres participaré en la Setmana Onze de la Universitat Politècnica Sant Luis Potosí (Mèxic) amb una conferència centrada en la Responsabilitat Comunicativa Personal (RCP) del directiu. Aquesta serà la primera vegada que present el concepte fora d’Espanya.

La meva intervenció se centrarà en les habilitats comunicatives que han d’adquirir i millorar els directius de les empreses. En aquest sentit, cal tenir en compte que un directiu ha de ser un expert comunicador i dominar al màxim tots els llenguatges implicats en les interaccions humanes. Sigui en una reunió d’alt nivell, sigui una salutació en un passadís a un empleat de la neteja, responsabilitat significa assumir la transcendència de cada acte de comunicació.

I aquesta competència ha d’estar present en qualsevol acte de comunicació, tant en les relacions presencials, com en les telefòniques; en les quals es fan en públic o les que són privades; en les escrites o en les orals. No es pot entendre la Responsabilitat Social Corporativa (RSC) sense la RCP de cadascun dels directius a l’hora de comunicar-se amb les seves stakeholders, i uns dels principals són els seus propis equips i col·laboradors.

Per la meva experiència, conec molt bé la importància de dominar els codis no verbals que utilitzem en la comunicació cara a cara o a través de la tecnologia. Donat que és alguna cosa que emana directament de les emocions i reflecteix actituds, és més difícil de controlar, i a més no se’ns ha educat per utilitzar-los conscientment. Precisament per aquest motiu, és crucial que un directiu aconsegueixi que la seva comunicació sigui conscient i voluntària.