5 claus (més) per triomfar en el teu primer dia de feina

Seguint amb el post de la setmana passada, completem el decàleg de claus per entrar a la teva nova feina per la porta gran.

6. Saluda a tothom. No cal que et passis de simpàtic. L’excés de cordialitat pot incomodar moltes persones. Però sí és fonamental que saludis a qui et vagis trobant en passar per sales, passadissos, recepció… A vegades n’hi ha prou amb mirar-los i somriure. És la forma de dir que els has vist i que els tens en compte. És una excel·lent inversió perquè estàs mostrant ser una persona sociable, atenta i humil. Només els arrogants passen sense saludar.

7. Aprèn els noms. El primer dia potser et presentaran molta gent. Si ets dels que no recorden ni noms ni cares, hauràs de fer un esforç. El pitjor que et pot passar és que no reconeguis a un nou company que et trobes a l’ascensor o en una botiga pròxima. Si recordes la persona i no el seu nom, no et preocupis. Admet-ho i demana-li que te’l repeteixi. Segur que ja se’t quedarà gravat. Si és necessari fes-te una “xuleta” i revisa-la els primers dies. Cridar a les persones pel seu nom t’ajudarà a establir relacions de confiança. No és el mateix dir “Escolta, perdona, ui, como et deies? ¿Pots donar-me un cop de mà amb la configuració del programa?” que “Hola, Marisa, pot donar-me un cop de mà amb la configuració del programa?”.

8. No critiquis la teva anterior empresa. Ni els teus antics companys. Per malament que t’hagin tractat. Centra’t en l’actual feina i en un futur prometedor. Les persones optimistes són molt més seductores.

9. Integra’t en el grup. Presenta’t, si no ho han fet. A vegades la benvinguda al nou empleat deixa molt que desitjar. No tothom és un bon amfitrió. Així que, si no t’han presentat correctament, pots fer-ho tu mateix. L’autopresentació és la forma per establir contacte. No esperis massa temps, ja que et pots trobar en situacions incòmodes. És típic que compartim taula a la cafeteria o ens creuem en el vestíbul amb algú que coneixem de vista però no li diem res perquè ningú ens ha facilitat el contacte.

10.Surt a l’hora. A no ser que hagis d’acabar alguna tasca urgent és millor sortir a l’hora establerta o, almenys, no més tard que els teus companys. Quedar-te més temps del necessari no significa ser millor professional i molts companys podrien interpretar-ho com ensabonament als superiors o com una ostentació de compromís amb l’empresa.