10 accessoris de moda que poden interferir en la comunicació personal

Quan triem la roba i els complements solem tenir en compte més d’un criteri:

  • Què ens agrada
  • Què ens afavoreix
  • Què és adequat per a cada situació
  • Què està de moda
  • Què exigeix ​​la nostra imatge professional

Però caldria afegir-n’hi un altre: Què afavoreix la comunicació interpersonal, ja que encara que molts complements realcen el nostre atractiu o ens donen un aspecte carismàtic i distingit potser representen un obstacle a l’hora de mantenir una conversa atenta o de centrar tot l’interès en el missatge que volem transmetre.

En general, quan la roba no és l’adequada al context el receptor queda desconcertat i això provoca sovint, manca de credibilitat i de confiança. Però avui ens centrem en el poder dels complements.

Vegem alguns exemples de complements que poden influir negativament en una comunicació personal:

  1. Sabates de taló. Dones altes amb un taló molt alt poden resultar intimidatòries per alguns homes amb els quals han d’interactuar, ja siguin caps, companys, clients, fins i tot parella. El taló també té efectes negatius si la dona que el calça no se sent segura. En general el taló de més de 6 cm i d’agulla no proporciona l’estabilitat necessària per tenir una imatge de seguretat i autoritat. D’altra banda, utilitzar sabata completament plana fa perdre presència i poder.
  2. Cinturons amb sivelles molt cridaneres. Aquest complement desviarà la mirada de l’interlocutor cap a la cintura i tota la zona pèlvica, especialment si la comunicació es realitza dempeus.
  3. Arracades llargues, penjant o de grans dimensions. Pels detalls brillants i pel moviment, distrauran el teu interlocutor quan moguis el cap en parlar.
  4. Collaret de grans dimensions o de colors molt estridents. Pot ser motiu de distracció en si mateix o perquè dirigeix ​​l’atenció cap al escot.
  5. Una polsera o diverses que facin soroll en moure la mà. Les polseres esdevenen sonalls al expressar-te amb les mans i atreuen la mirada pel seu moviment i vistositat.
  6. Anells grans. Pel color, la forma o els centelleigs que produeixen seran el centre de la mirada del teu interlocutor o del públic.
  7. Ungles molt llargues, de colors cridaners i amb decoració. Poden ser molt femenines i sexys, però poden arruïnar la teva imatge professional. Especialment si has de parlar en reunions, dirigir equips o donar conferències, tingues en compte que els teus espectadors veuran un voleteig de punts de color quan t’expressis amb les mans.
  8. Mocador, bufanda o fulard al voltant del coll. En els interiors no cal que et protegeixis del fred. Romandre sota un gran mocador enroscat és una forma de mantenir-te protegit i a una certa distància dels altres. Treu pit i mostra’t obert i valent. Les dones recorren molt a aquest accessori perquè afavoreix i pot complementar molt bé un conjunt bàsic però hem tenir en compte l’efecte barrera que produeix. No aconsellable en entrevistes de feina, negociacions, reunions amb el clients o superiors.
  9. Corbata extravagant. La corbata dóna un toc final a l’aspecte masculí. Pot ser elegant, sofisticada, discreta, clàssica o moderna. Però tingues en compte que si el color o els motius d’aquest accessori tenen un gran protagonisme serà difícil el contacte visual amb el teu interlocutor, ja que li resultarà difícil apartar la vista de la corbata.
  10. Ulleres amb muntura molt extremada i ulleres de sol. Parlar amb ulleres de sol és un dels comportaments poc elegants que trobem en la gent que es creu molt elegant. Els vidres foscos impedeixen el contacte visual i, per tant, una comunicació fluïda i de confiança. Les ulleres “de veure-hi” també poden ser un obstacle quan les muntures adquireixen massa protagonisme, pel volum o per l’extravagància. Una cosa és l’estil que ens aporten i una altra els efectes que tenen en la nostra comunicació amb els altres.

 

En general, qualsevol complement que desviï l’atenció del missatge o que interfereixi en la comunicació resultarà negatiu per a la relació. Abans de “col·locar-te” aquest accessori que tant t’agrada pensa si el que vols prioritzar és el teu “look” o l’eficàcia de la interacció.

 

Pots veure la secció de Comunicació no verbal de Para Todos la 2 on parlem de la influència dels complements en la comunicació personal.